Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 10 augusti 2011

Hundutställningarna i Piteå


Den 16 och den 17 Juli var vi till Piteå med alla hundarna och gick på hundutställning.
På lördagen ställde jag Charlie och Zally på colliespecialen. Den dagen var dock inte så spännande. Charlie fick en tvåa och Zally fick bara en slät etta.
Söndagen började dåligt då Charlie fick en tvåa och Fia fick en trea av någon anledning. Zally fick en slät etta igen så vi hoppades inte på för mycket för resten av dagen. Vi tävlade i bästa uppfödargrupp mot en grupp till och vann och fick hp. Riktigt roligt och sen skulle vi vara med i BIS finalen. Det har alltid varit min dröm att få gå in i någon av BIS klasserna. Mamma skulle springa med Charlie och var super nervös. Lillasyster Linda sprang med Fia och Birgitta sprang med sin Enya. Själv tog jag min absoluta favorithund Zally. Våran grupp skulle först in i ringen så vi sprang in och runt ett varv och alla koncentrerade sig på sina hundar. Mitt i allt säger Birgitta att det bara är 4 grupper kvar och det är 4 grupper som blir placerade. Jag hade inte hängt med alls för jag tittade bara på Zally. Det slutade med att vi blev Best in Show 3:a i Uppfödargrupp klassen. Hur häftigt som helst! Vi var alla såååå lyckliga och kunde knappt prata om något annat.
Så det blev ett bra slut på denna utställningshelg ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar