Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 24 augusti 2011

Lady Gaga i Sydney

Lady Gaga har nyligt gjort en konsert i Sydney, Australien och några av hennes uppträdanden har lagts upp på LadyGagaVEVO på Youtube. Riktigt grymma framträdanden och väldigt rockiga! Det gillar jag. Live musik med grymma trummor och galna elgitarrer. Och så Lady Gagas underbara sång och dans till.
The perfect performance!
Hon uppträdde med både nya och gamla låtar t.ex Born this way, Judas, The edge of Glory, Yoü and I, Just Dance, Poker Face och Bad Romance.
Och självklart är det lite olika outfits och peruker under showen. Det gröna håret verkar vara hennes grej just nu och jag tycker det är coolt.
Jag tänkte dela med mig av några av låtarna som var riktigt bra. Kolla in publiken! Riktiga Gaga-fans som klär ut sig till någon av hennes galna outfits. Och hon älskar det!

Här är Born this way som jag diggade som fan pga elgitarren! Rock N Roll!



Efter Born this way uppträdde hon med sin första hit Just Dance.
Jag kan lyssna på den här låten än idag och dansa och sjunga som fan.



Bad Romance fick också vara med. Det här var hennes största hit från förra skivan The Fame Monster.
När the Monster Ball var i Sverige spelade hon den här sist och publiken WENT CRAZY!
En till låt som aldrig kommer bli uttjatad utan alltid vara en Gaga Classic!



The Edge of Glory är sommarens största hit! Vem älskar inte den här låten?
Den är så otroligt fin så när jag ser den live blir jag alltid lite emotionell.
Och hon framställer den alltid som lite mjukare, lite finare än dom andra låtarna.
I love it! All monsters love it!



Sist men absolut inte minst är låten Judas!
Den här älskar jag att lyssna på i bilen med riktigt hög volym. Sen sitter jag där och sjunger med allt jag kan och kör nästan i diket. Men det är det värt!
Jag älskar när danssolot börjar och hela publiken skriker "Eeww!"
Judas blev sista låten i den här showen och ett riktigt bra avslut.
Det finns fler låtar på Youtube ifall ni inte kan få nog av Gaga!



Paws Up for Mother Monster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar