Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 20 augusti 2011

Tronarvinge!!!


ÄNTLIGEN!!!

Som vi har väntat på att detta ska ske! Kronprinsessan Victoria är äntligen gravid! Hurra!!!
Många trodde att graviditeten skulle komma ganska snabbt efter bröllopet eftersom kronprinsessan har passerat den ultimata barn-födar-åldern och jag tycker väl att ett år efter deras magiska bröllop är rätt snabbt. Huvudsaken är att en tronarvinge är på väg och det ska vi alla vara glada för!

Jätte grattis till Victoria och Daniel!
Jag hoppas dom får en stark och frisk liten prins eller prinsessa.

Här är en video där kronprinsessan kommenterar graviditeten och tar emot lyckönskningar.
Hon ser väldigt lycklig ut. Det här barnet är nog något hon väntat på väldigt länge.

Och till alla er som tycker att vi inte behöver monarki i Sverige: TA ER I BRASAN! Okunniga människor det är vad ni är! Tro inte att deras jobb är nå lättare än erat. Dom har pluggat dubbelt så mycket som en "vanlig" människa och dom har mycket strikta regler att följa varje dag. Det är ingen dans på rosor att vara kunglig. Och dom som fått för sig att dom bara tar våra skattepengar: Kungahuset drar in mer pengar till Sverige än nånting annat. Monarkin ska inte bort så länge jag lever! Det är en del av Sverige och den delen vill jag att vi ska bevara.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar