Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 10 augusti 2011

Payne


Den 3 Augusti var jag hemma hos Mikaela på valpvaka och jag hann nätt o jämt innanför dörren så började mamma Selma få värkar. En stund efter första värkarna började det ploppa ut små underbara valpar. Efter 4 timmar hade det kommit ut 7 stycken valpar och då trodde vi att hon var färdig för hon började slappna av och reste sig ur valplådan. Jag fick då som uppgift att gå ut med Selma och låta henne kissa medans Mikaela tog hand om valparna.
Sagt och gjort, jag och Selma gick ut och hon satte sig på en gång och kissade på gräsmattan. Hon kissade dock ovanligt länge men jag tänkte att hon kanske hållt sig länge eller nått. Men när det sen slutade komma kiss så blev jag genast nervös eftersom hon satt kvar i samma ställning. Jag lyfte på svansen och där var en liten collievalp på väg ut. Jag fick genast panik och gallskrek på Mikaela och väckte säkert hela Sävja. Mickis kom springandes med en handduk och tog över valpen som låg i min hand. Så det blev 8 stycken små valpar.
Den sista som kom ut i min hand var en trefärgad liten kille. Tror ni jag kan motstå att köpa honom? Oh no! Han ska flytta hem till oss den 29 September och vi kommer kalla honom Payne.


Det här är min Payne när han är 1 dag gammal. Längtar som fasen till jag får ta hem honom.
Charlies lillebror. Helt underbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar