Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

söndag 28 augusti 2011

Sliten

Hej hej... jag är så jäkla trött i kroppen just nu. Att jobba på en hamburgerrestaurang är fanemej ett jävligt tufft jobb ska ni veta. Efter ett 9 timmars pass är man helt slut. Det är så intensivt hela hela tiden. Speciellt den här helgen har varit super duper intensiv. Det är kul men kroppen tycker nog inte detsamma.

Nu har jag jobbat natt sen i torsdags och det är en natt kvar. Sen får jag sova. Imorgon ska jag bara ta hand om mig själv hela dagen. Långt bad och sen lägga sig i sängen i ett dygn och mysa.

Jag kollade lite på vad ett årskort på badhuset skulle kosta och det var inte så hutlösa priser på varken Centralbadet eller Fyrishov. Frågan är bara om man ska satsa på ett helt årskort med en gång. Jag har aldrig riktigt motionssimmat förut så jag vill inte lägga ner några tusenlappar på något jag gör en gång sen lessnar. Men det gick att köpa 10-kort på båda ställena så jag kanske provar det först. Men vill man ta sig in till stan varje gång eller åka till Fyrishov? Jag kan ju cykla åt båda hållen hyfsat snabbt men jag kommer nog välja centralbadet tror jag. Så kan man ta bussen på vintern. Har dock aldrig varit på fyrishov. Måste nog kolla in båda två.
Tänk om Friskis & Svettis hade öppnat ett badhus också. Det hade varit perfekt!

Nu ska jag snart cykla iväg till jobbet igen.
Hoppas det blir lagomt mycket att göra idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar