Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 4 oktober 2010

Agiltiytävling

Igår var jag och Mikaela i Upplands väsby (tror jag) och skulle titta på en agilitytävling. Vi har ju smått börjat träna våra hundar så vi tänkte kika på hur en tävling går till. Detta var bara en inofficiell vilket betyder att det var lite lägre svårighetsgrad än på en officiell tävling. Och det märktes.
Det var alla möjliga människor som sprang med alla möjliga raser och tävlade. Riktigt kul att se faktiskt. Det var en del unga tjejer men även medelålders kvinnor och män (!!!) och även några äldre kvinnor och män som tävlade.
Alla var super ambitiösa och hundarna var jätte duktiga. En del var ju så sjukt snabba att man knappt hann se dom starta och sen var dom i mål. Och en del hundar sprang så snabbt att deras förare inte hann med.
Det såg så himla roligt ut och vi vart jätte taggade! Vi ville nästan åka och träna våra egna hundar med en gång men vi frös så förbannat att det fick vänta till på onsdag.
Agility är nånting som alla kan hålla på med och alla raser kan vara med. Det är skit bra träning för hundarna och dom tycker det är så roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar