Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 20 oktober 2010

Zumba

Äntligen äntligen äntligen!!! Idag fick jag, äntligen, gå på mitt absolut första Zumba pass. Som jag har längtat. Jag har velat prova Zumba ända sen första gången jag såg den evighetslånga tv-shops reklamen för första gången. Det såg så himla roligt ut och det kan jag tala om för er att det är det!
Idag pallrade jag mig iväg till Friskis och Svettis, Ekeby i Uppsala för att prova på Dans Fuega som det heter hos dom. Det var första gången jag tränade på Ekeby över huvudtaget. Det var hur mycket folk som helst och alla såg ut precis hur som helst. Massa olika åldrar och även en del män vilket gör mig så glad. Det var en äldre gubbe som jag spanade in som var så söt när han skulle vicka på höfterna.
Det var hur kul som helst och alla hade verkligen jätte roligt. Fan va man kände sig snygg när man klarade en del moves och fick vara lite sexig. Vi som tränar Zumba är verkligen snyggast i hela världen.
Jag orkade hela passet också. Inga som helst problem. Visst kändes det en del i benen men jag hade så roligt att jag inte kunde sluta. En del steg var lite svåra dock så det ska jag träna på hemma.
Alla ni som funderar på gymkort KÖP KÖP KÖP på Friskis och Svettis ni kommer inte ångra er! Alla pass jag har gått på har varit underbara och jag har aldrig känt att jag skäms när jag gymmar. Man behöver inte ha märkeskläder och man behöver inte vara snygg. Alla är glada och motionerar ändå. Och Friskis instruktörer är helt underbara.
Jag är helt uppe i varv. Det var så jävla roligt!

2 kommentarer:

  1. shit, låter fett nice, får man testa en gång gratis, hie hie hie hie hie hie :D

    SvaraRadera
  2. Jäääävligt najs fast jag får testa verje dag i ett åååår frammåt :D weee!

    SvaraRadera