Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

torsdag 7 oktober 2010

Spinning


I måndags var jag och provade på spinning för första gången. Det var även mitt första pass sen jag förnyade mitt gymkort. Jag har provat spinning förut med basketlaget men då var det inte min grej. Det var jobbigt, tråkigt och jag fick ont i knäna. Men det var på den tiden då man var ung och dum.
Jag kikade iallafall i min Friskis och Svettis kalender och tänkte att jag måste ju prova spinning. Så jag bokade in mig på ett pass som var på bas-nivå. Och jag tog bussen dit, jag var en halvtimme tidig och var lite lite nervös eftersom jag inte provat detta tidigare och jag var där ensam. Jag kollade lite på hur alla andra betedde sig och försökte härma så gott det gick. När vi kom in i spinning salen valde jag ut en cykel brevid några andra tjejer. Jag behöver ju inte beté mig som en folkskygg enstöring tänkte jag. Dom flesta andra började fippla med sina cyklar och ställde in sadlar och styren osv. Jag fattade ingenting så jag frågade tjejen som hade cykeln till höger om mig och hon svarade glatt att hon inte var super bra på det där heller men förklarade hur hon brukade göra.
När våran instruktör för dagen kom in så började hon med att fråga om någon ville ha hjälp med inställningar på cykeln osv. Jag räckte upp handen utan att skämmas och hon förklarade hur man gjorde.
Sen började passet och det var stå upp, sitt ner, mera motstånd, flaxa med armarna, stå upp, sitt ner, stå upp, sitt ner osv. Det brände som tusan i låren när man skulle stå upp i position 2 och 3. Riktigt skönt. Ibland kändes det som jag skulle svimma. Haha. Jag orkade absolut inte köra hela programmet precis som det var men det sket jag i. Jag slutade iallafall inte att trampa och jag ställde mig upp när jag orkade. Det var jätte super skojj och svettigt som tusan. Våran instruktör Erika var så himla gullig och trevlig och jag var så taggad när jag gick därifrån. Mycket roligt.

Idag (torsdag) har jag varit på mitt andra spinning pass. Men idag var jag inte ensam utan jag hade med mig Matilda som har tjatat länge om att gymma. Vi cyklade brevid varandra och den här gången orkade jag mycket mer än förra gången. Fortfarande inte hela passets övningar men jag trampade på. Dagens instruktör hette Viveka och var också super trevlig och hon hade så himla mysig röst. Hennes pass ska jag också gå på igen. Jag och Matilda har bokat in oss på mera spinning på måndag. Det blir najs!
Efter dagens pass så lunchade vi på Max och flottade lite. Det får man göra ibland tycker jag!

Allt som allt....spinning är super roligt! Jätte bra träning och man mår så bra efteråt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar