Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 20 oktober 2010

Duktig hund!

Chance har klarat the final test. Igår när jag tog ut pojkarna på en kvällspromenad så lämnade jag koppel hemma och gick med händerna i fickorna. Det var mörkt ute och Chance kan lätt bli lite mes-prutt när det är mörkt. Jag stannade till vid ett ställe för att skriva ett sms. När jag tittar upp ser jag att det kommer två personer gående med en stor svart labrador. Chance tycker inte om svarta hundar. Första veckan så gjorde han utfall mot alla svarta hundar (och dom flesta andra hundar) men inte idag. Jag har tränat stenhårt på hur han ska beté sig när det kommer andra hundar.
Labradoren närmade sig och jag sa inget till min hundar. Chance stod vid min sida med svansen i vädret och tittade på hunden men sa inget. Charlie började smyga mot den (olydigt) så jag ropade på honom och sen sa jag sitt. Och Chance satte sig också. När paret med labben passerade så hälsade jag och när dom passerat så fick mina killar gå igen. Under hela den här tiden hade inte Chance något koppel och jag höll inte i honom i halsbandet. Jag behövde dessutom bara säga sitt.
Jag kan alltså slänga mina koppel åt fanders om jag vill.
6 veckor och 3 dagar har jag haft honom. När jag fick honom var han så olydig en hund kan bli. Nu är han en lycklig flockmedlem och så gott som lika lydig som Charlie.
Duktig hund och duktig matte och duktig förebild (Charlie)


Chance på utställningen på Jälla skolan 9/10.

1 kommentar:

  1. Oj vilken fin hund :D undrar vem som tagigt bilden hahahaha :) Kram till dej å voffsarna

    SvaraRadera