Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 4 oktober 2010

Dinner for Schmucks


Jag och min bästa Emma var och såg denna underbara film förra veckan.

Handling:
Tim är en chef på väg uppåt i karriären, som just fått sin första inbjudan till"middag för idioter", som varje månad arrangeras hos hans chef och där den av de inbjudna som tar med sig den största pajasen som sällskap vinner rätten att skryta om det (och kanske mer än så).



Tims fästmö, Julie, tycker dock att idén är motbjudande och Tim går med på att skippa middagen. Men det är innan han träffat Barry, en anställd på skattemyndigheten som spenderar en stor del av sin fritid med att bygga genomarbetade utställningar av uppstoppade möss. Tim inser snabbt att han funnit en guldklimp till idiot.


Han kan inte motstå att bjuda in Barry till middagen, men Barrys stapplande goda intentioner försätter Tims liv i en hastigt nedåtgående spiral och ger uppbåd till en serie av komiskaäventyr. Bland annat hotas en storaffär på jobbet, Tims sjuka ex-flickvän, stalkern Darla, återförs in i hans liv och hans fru Julie drivs (tror åtminstone Tim) i armarna på en annan man.

Det var en riktigt rolig film och vi skrattade en hel del. Steve Carell är så underbart bra på att spela och det känns så trovärdigt när han gör det. Den är mycket värd att se men den har slutat visas på dom flesta biografer tyvärr. Hyr den när den kommer ut på dvd!

2 kommentarer: