Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 20 oktober 2010

Idag på bussen

Idag åkte jag lite buss för att ta mig heeela vägen ut till Ekeby bruk och friskis. Jag hade aldrig åkt buss dit tidigare men det var inte så svårt att hoppa på rätt buss.
Först åkte jag in till stan sen knallade jag till stora torget och skulle byta buss. När jag står och väntar på bussen (tillsammans med massa annat folk) så kommer två fjortisar och ställer sig typ 2 meter ifrån mig. En kille och en tjej. Jag noterade att tjejen hade en resväska i handen. När jag ser bussarna komma så börjar dom hångla hejvilt med varandra och deras tungor fladdrar över hela ansiktet och jag kan nästan inte låta bli att glo. Jag tog då för givet att tösen med resväskan ska åka nånstans och dom säger farväl och det var väl lite gulligt även om jag inte hade velat stå brevid ett porr-förspel och vänta på bussen. Bussarna stannar vid hållplatsen och jag märker att dom går mot samma buss som mig. Jag bryr mig inte mer i det förän jag ser att båda två kliver på bussen. Whattafack?! Varför gav ni varandra ett avskeds-tung-sug om ni ska åka åt samma håll? Jag sätter mig långt bak i bussen och SÅ KLART väljer dom en plats som gör att dom är vända mot mig. På bussen sitter även några pensionärer och barn. Tror ni fjortisarna bryr sig om det? Nehej! Dom satt och smaskade så mycket att dom troligtvis fått våteksem i halva huvet. Och bussen behövde säkert saneras och stå en månad i sahara öknen för att torka.
Varför kan man inte vänta tills man är hemma? Måste man porra när man är bland människor. Jag och Jimmy kan ge varandra en lättare puss bland folk men inte fan börjar vi rå-hångla och ta på varandra. Det gör bara fjortisar. Tycker ni det är kul eller? Va fan håller ni på med? Sluta porra er bland folk!

2 kommentarer:

  1. Um... Du vet väl att du kan hoppa på tvåan utanför dig och åka hela vägen till ekeby hus och hoppa av där va? :P Friskis ligger precis vid ekeby hus.

    SvaraRadera