Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

torsdag 21 juni 2012

Årets första dopp



Igår när jag jobbade så planerade jag kvällen medans jag grillade burgare och min plan var då att ta ut hundarna på en långis och sen åka och gymma men när jag kom hem var det så satans varmt och jag kände mig klibbig och äcklig efter jobbet så jag slängde in mina bollar i bilen och åkte till Fjällnora istället. Vilken lång mening det blev...

Det var första gången Payne och Naima var vid större vatten och det tyckte dom var lite spännande. Det var några andra hundar där när vi kom så första stunden fick dom vara kopplade. Jag gick ut i vattnet, som inte alls var så kallt som jag trodde, och mina små följde nyfiket efter.
Payne var ganska ivrig och gick ut i vattnet tills det kom upp till magen sen gjorde han ett jätte hopp och simmade runt mig. Naima var lite mesigare så henne fick jag locka mer på innan hon vågade simma lite. Och jag trodde det skulle vara tvärtom eftersom hon alltid älskat vatten annars.

Dom tyckte väl inte att det var världens roligaste att simma omkring men det är riktigt bra träning så jag gick ut med dom en och en och lät dom simma nån minut sen vila. Dom ser fantastiskt roliga ut när dom går upp ur vattnet för det är nästan ingen hund kvar. Pälsen ligger klistrad vid kroppen så dom blir så smala och fula.

Efter en stund gick alla hundar utom en Beauceron tik så då fick mina springa lösa på stranden och leka lite. Det ska ju inte bara vara hemskt att vara på stranden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar