Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 12 juni 2012

Promenad till Gränby


Nu har jag och jyckarna varit ute på dagens långtur. Vi promenerade till Gränby Centrum och tog en paus utanför Burger King. Där laddade vi upp med cheeseburgare och vatten sen gick vi till hundhagen som ligger på andra sidan gatan. Det var ingen där när vi kom men nån minut efter oss kom en jätte trevlig tjej med en chihuahua/dvärgpinscher korsning från Malta. Den var liten och jätte söt i sin chokladbruna päls. Och jätte glad och trevlig. Payne tyckte han var lite liten men Naima lekte fint med dvärgen. Efter en stund i hagen gick vi vidare förbi 4H gården och glodde lite på fåren som fått komma ut på grönbete. Sen blev det snabbaste vägen hem och nu sover båda monstren gott.

2 timmar och 15 minuter var vi ute. Det är lagomt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar