Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 11 juni 2012

Klättring med hundarna

Jag och doggsen gick till Kungshögarna för att klättra lite längs Linnéstigen. 1 timme och 45 minuter var vi ute och både ben och rumpa var döende när vi kom hem. Hundarn har sovit i nästan 3 timmar.

Vi gick upp och ner för massa branta backar och svetten rann. Sista backarna orkade dom knappt ta sig upp stackarna. Men om några veckor kommer både hundarna och jag ha massa nya fina muskler att visa upp i utställningsringarna. En omusklad hund kommer ingenstans så det är bara att sätta igång!

Naima och Payne vid kungshögarna.

Matte hittade en parkbänk på toppen av ena kullen.

Mina fina på toppen.
Det är så fantastiskt fint att gå längs Röbospåret och Linnéstigen samt runt högarna. Fantastiskt fin natur och mysiga stigar och vägar överallt. Jag går alltid åt det hållet med hundarna för att slippa betongen en stund. Rekommenderar starkt att åka dit och parkera bilen och gå en runda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar