Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 11 juni 2012

Söndagen den sämsta

Igår var det verkligen en riktig bajsdag! Först upp klockan 05:45 för att packa iordning alla grejer till utställningen och ta sig till Gävle som jag inte ens ville åka på. Hundarna får ingenting så vi slösade bara 6 timmar och 900 kronor på den där jävla utställningen plus att jag blev sjukt sen till fotbollen.

Fotbollsmatchen skulle jag egentligen inte spelat pga min arm men jag lindade lite snygg blå linda runt den och körde tills den gick sönder igen för att motståndarna spelade fult som fan och gav mig en smäll på armen. Plus att min knoge är trasig på andra handen så nu kan jag fan inte göra nånting.

Men som tur är så har jag världens bästa svärmor som bjöd på middag efter matchen och en lugn stund. Hon lagar den godaste maten jag någonsin ätit. Tack Eva-Lena!

Det är iallafall första och sista gången jag anmäler hundarna till utställning samma dag som vi har match. Det hade varit mycket bättre om man fokuserat på det ena än att stressa runt och vara sjukt förbannad hela tiden. Waste of time and money!

Nu blir det inga mer utställningar förän kanske i Juli uppe i Piteå. Jag har inte bestämt om jag orkar anmäla dom. Dyra pengar!
Nästa match är på söndag så då får jag en tredje chans att bryta av armen helt.

POSITIV! OH JA!

Nu ska jag lugna ner mer. =) Ville bara ha det sagt!

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar