Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 6 juni 2012

Första fotbollsmatchen

Jag är nummer 70!
Bilden är tagen av Cecilia från SMM.


Söndagen den 3 Juni var en historisk dag för Uppsala 86ers. Första gången någonsin som damlaget spelar match i en riktig liga. Det känns väldigt coolt att ha varit med om denna dag.

Dagen började tidigt. Klockan 8:30 på morgonen lämnade vi Uppsala för att snurra runt i Stockholm i jakt på deras arena. Sen var det uppvärmning och genomgångar innan matchen äntligen startade.

Stockholm Mean Machines vs Uppsala 86ers


I första halvlek så var Stockholm grymt taggade medans vi i Uppsala var lite nervösa och en del var lite förvirrade.  I slutet på första halvleken mötte jag en tjej från SMM som var väldigt rutinerad. När spelet startade så var hon som en kanonkula som sköt fram. Detta resulterade i att jag som är lite mindre erfaren får 2 feta smällar på armen som gjorde riktigt ont. Jag kör två spel till sen känner jag inte mina fingrar längre så jag kliver av plan och går till läkaren som finns på plats.
"Det kan vara brutet eller så är det en muskelblödning, du borde inte spela mer." Jahapp. Precis när man kommit igång. Jag fick alltså spendera andra halvlek på sidan av plan. Det var dock en riktig fröjd för ögat för fan va bra Uppsala tjejerna spelade i andra halvlek. Vi sprang med bollar och stoppade bollar hela tiden. Stockholm gjorde bara 12 poäng mot oss i andra halvlek. I första gjorde dom 42.

Matchen slutade iallafall 54 - 0 till hemmalaget. Men vi surar inte för det. Det var jätte kul att få spela första matchen ever och jag måste säga att det var häftigt att se alla rutinerade spelare i Stockholm (och dom vi har i Uppsala också så klart) spela matchen och visa hur det går till när man vet vad man håller på med.

Efter matchen åt vi super god mat och sen bar det av hemmåt. Tack för den här dagen brudar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar