Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 25 juni 2012

Regnkläder för hund


Idag fick Payne och Naima inviga sina fina regnoveraller när vi var ute på morgonen. Eftersom det regnade. Vi köpte dom för 2 veckor sen på Grizzly Zoo men har inte använt dom förän idag. Och jag måste säga att dom får högsta betyg från mig. Helt fantastisk uppfinning!

Jag lät hundarna vara lösa i parken utanför oss och första minuterna höll jag på skratta ihjäl mig. Det tog ju ett tag att vänja sig vid att gå med kläder på. Payne han gick som en häst i spansk skritt. Lyfte på benen så högt han bara kunde och ibland sparkade han till lite med nått ben. Naima däremot körde "the robot" och blev helt plötsligt stelopererad i alla fyra ben. Hon kunde inte böja på knäna utan gick med helt raka ben. Matte skrattade och hundarna kämpade på. Tillslut upptäckte dom att man kan röra sig precis lika bra i overallen som utan. Och då blev det massa bus istället.
Och när vi kom in var hundarna torra. Förutom kring huvudet, benen och svansen. Men under magen och över ryggen var det snustorrt. Perfekt! Bästa inköpet jag gjort i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar