Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

söndag 11 oktober 2009

Första passet

Woohoo idag har jag gjort nått stort.
Jag övertalade mig själv hela dagen att gå på ett pass idag och i sista sekunden gjorde jag det.
Jag var skit nervös av nån konstig anledning.
När jag kom till gymmet hade gruppen innan ett intensiv pass.
Det såg väldigt svettigt ut och det var massvis med folk inne i hallen.
Jag satte mig på en bänk och väntade på att mitt första pass ever skulle börja.
Brevid mig satt flera glada pensionärer och medelålders människor.
Både gubbar och gummor.
Det fanns nån yngre variant av människa åsså jag så klart.

När vårat pass började så gick alla in åsså bah körde vi igång på en gång.
Då fick jag lite panik.
Ingen genomgång eller nått.
Men det var inte så kluriga rörelser vi skulle göra.
Iallafall hela passet var jävligt roligt och lagomt jobbigt.
Kände verkligen att jag fick ut nått av det.
Våran coach Marianne var en härlig prick.
Hon studsade på som bara den där i mitten och då vart jag extra taggad.
Körde på som fan.
Ska lätt gå på hennes pass igen när jag har tid.

Så nu har jag kört mitt första gympa pass ever.
And I love it.
Bas (lägsta nivån) vart det.
Man måste börja nånstans och det skäms jag inte för.
Om några veckor är jag bättre och då kan jag flytta upp till medel.
Sen blir jag en super het puma och klarar allt.
OH YEAH!

So fuck U bitches!
Mitt startskott har gått!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar