Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 28 oktober 2009

This is It


Idag var det äntligen dags för premiären av Michael Jacksons This is It. Jag och Jimmy bokade biljetter igår till årets stora film. Det skulle vara fyra föreställningar idag och vi valde nummer 2. Så klockan 15.00 började vi röra oss in mot stan. När vi kom till biografen så var det rätt mycket folk där. Vi ställde oss i kö för att köpa popcorn. När vi var ganska nära kom en kärringjävel med 5 pojkar och tyckte att hon kunde trycka in dom i kön. Jag orkade inte säga nånting men alla blev rejält irriterade. Jävla fitta som tror hon kan gå före hur många som helst. Ja det blev jag sur över. När vi kom in i salongen så blev jag irriterad över att 75% av alla där var under 15 år. Va fan har dom där o göra? Det är en film som handlar om musik och om ett genrep till en konsert. Dom fattar inte ens hur stor Michael Jackson faktiskt var och fortfarande är. Jag trodde jag skulle vara ung i salongen men jag kände mig nästan gammal. Jävla kids varför ska ni förstöra mitt liv?!?!?! När dom äntligen fått in alla idioter i salongen och släckt ner så kom två brudar med ljus och gick fram till duken. Sen stodd dom bara där och fnissade och till sist släckte dom ljusen. Wooow....jag ramla nästan av stolen. (Not) När dom blåste ut ljusen så började en av MJs låtar spelas i högtalarna och ridån åkte isär men istället för att starta filmen, som vi alla hade betalat för att se, så står där ett gäng småtjejer. ARE YOU KIDDING ME?!?!?! Sen började dom dra igång nån fjortisdans och jag ville bara gräva ner mig. Jag hatar fjortisar som tror dom är Pussycat Dollz. Helt seriöst det finns inget värre i underhållnings världen. Dom dansade till 3 låtar och det var alltid minst en som glömde stegen och dansade fel eller motsatt eller inte alls. Och dom sög. Sämre dansare får man leta länge efter. Sorry Girls. När fanskapen äntligen hade dansat färdigt så började filmen och den var helt underbar att se. Man fick se en helt annan sida av Michael och trots att han var 50 år gammal så kunde han fortfarande sjunga och dansa som en gud.
God Bless You Michael!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar