Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 27 oktober 2009

Idag och Imorgon

Idag

Idag var det dags för lite shopping igen. Men bara lite. Drog med mig en av mina favvo-shopping-buddies och tog en runda i boländerna. Vårat mål var att hitta lite stuff inför NOSAJ (läs baklänges) överrasknings fest på torsdag. Det är ju Halloween så det blir maskerad också.

Vi började på Lekia som har massvis med Butericks grejsi mojs. Det var asroligt. Det fanns massa färdiga kostymer och även peruker och hattar och ALLT. Jag ville typ ha allt. Hittade en jättefin Cleopatra kostym som jag ville ha men den kostade 800 spänn!!! Maybe next year. Jag har iallafall bestämt vad jag ska vara så jag köpte lite tillbehör till min outfit.
Jennifer köpte lite läskiga dekorationer.

Efter Lekia åkte vi till Barnens Hus men Barnens Hus suger så hårt som en butik kan suga så vi köpte inte nånting där utan pissade i deras ingång och bajsade bland mjukisdjuren sen drog vi.

Vi åkte raskt vidare till Rusta...den här färgen är rätt dålig att skriva med om man inte har typ svart bakgrund....
Much better! På rusta fyndade Jennifer lite ljus. Jag köpte ett par örhängen till min kostym. Hihi!

Efter Rusta åkte vi till nästa impulsbutik naaaaamed Ö&B. Love it. Billigt skräp är bra skräp. Där blev det lite snacks och sånt. Jag köpte en fin liten boll åt min Charlie. Och nya ugnsformar. Oh Yeah!

Sista stoppet blev Mariannes grill. Kebabtallrik oh yeah. Dom hade asgod kebab och stora härliga portioner och man fick ta sås och sallad själv. Det är ett STORT pluss! Fast Gamlis är ändå nummer 1. And they always will be.

Så det var vad vi hittade på idag. När jag kom hem somnade jag på soffan och sov bort hela kvällen. Och nu sitter jag här.

Imorgon

Det kommer bli THE DAY! Jag och Jimmy ska på premiären av Michael Jackson - This is it och jag hoppas att det blir riktigt bra stämning i salongen. Det blir även min första gång på Spegeln. Det ryms över 300 pers där inne så det blir coolt. This is it är verkligen en film man inte får missa.

Vi ska även hämta Charlies mamma imorgon men jag har inte bestämt om det blir före filmen eller direkt efter. Det kommer bli jättekul att ha henne här hur som helst.

Fan nu blev det gult igen....

Sen på kvällen ska jag hänga med brudarna från jobbet på en VIP kväll på......på......öööh.....en affär som heter.....GINA TRICOT!!!!!!!! Så hette den....pinsamt. Haha! Det blir nog en upplevelse. Synd att man inte har ett öre att handla för. Men man kan titta.

Så ser det ut imorgon. Another awesome day!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar