Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

söndag 18 oktober 2009

Surrogates

Bio kväll ikväll! Oh Yeah! Jag är ett riktigt bio freak! And I like it!
Jag och min kärlek Jimmy kollade igenom SFs hemsida tidigare idag på jakt efter nått värt att se.
Eftersom jag är tjej så var det inte så svårt för mig. Jag hittade massa filmer jag ville se. Men jag tänker inte dra med mig min älskling på nån drama drama eftersom han inte riktigt gillar sånt. Nej nej det ska vara pang pang, blod, död och lite häftiga effekter och sånt där. Typiska pojk grejer.
Vi bestämde oss för att se Surrogates för den hade kort tid kvar på biograferna.
Köpte biljetter direkt på datorn så man slipper stå i kö i hundra år och sen sitta och titta i taket i femhundra år.



Det är en Bruce Willis - saves - the - day film. Filmen utspelar sig i framtiden då människan tagit tekniken till en helt ny nivå. Nån galen kines kom på att man borde ha robotar som gör daglig skitgöra istället för en själv så kan alla sitta hemma och peta sig i stjärten istället. Sagt och gjort. Den galna kinesen uppfinner en robot som styrs med hjälp av hjärnan. För att styra den ska man sitta i en snygg gynekologstol hemma och tänka på vad den här roboten ska göra och då *hokus pokus* gör den det.
Låter det najs? Jag kan tänka mig att det blir långtråkigt.
Iallafall....
En del människor vill inte leva i dagens samhälle med all ny teknik som kommer (pensionärer) så dom får ett eget litet hörn där dom kan springa runt och leva "som det var förr." En av dessa "det var bättre förut" människor bestämmer sig för att ta dö på alla surrikater och springer runt med ett farligt vapen och dödar alla. Tyvärr dödar detta vapen även den stackarn som sitter i gynekologstolen där hemma och det är ju inte så bra.
Det är då Bruce kommer in i bilden! Han löser fallet och det visar sig att boven var den galna kinesen. Kan ni tänka er. Jag berättade precis hur filmen slutar. Synd för er som vill se den.
Aja...Bruce Saves The Day! Så borde den heta.
Det var en kul film och kanske lite värd att se men hyr den i nån skabbig videobutik eller på statoil istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar