Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 10 oktober 2009

Nya vägar

Jag och Charlie kom precis hem från en härlig höstpromenad.
Vi gick till Högarna och sen promenera vi in mot skogen.
Tog en ny mysig väg som vi inte gått förut.
Mitt i skogen mötte vi ett par som också hade hund med sig.
Dom hade en ful liten dvärgpinscher som gick utan koppel.
Först när vi gick förbi dom så stod den i diket och darrade med svansen mellan benen.
Sen mitt i allt kom den bakom oss och började bråka på Charlie.
Jag vart skit irriterad och fortsatte gå och ropade på Charlie.
Tur att min hund är uppfostrad och gör som jag säger.
Jag blir så jävla förbannad när folk släpper lös sina hundar när dom har noll koll.

HA KOPPEL PÅ ERA HUNDJÄVLAR ELLER AVLIVA DOM!!!!

Ja men vi traskade på och det gick bra.
Charlie vart lite skärrad bara.
Men det gick över.
Vägen vi följde gick iallafall runt så vi gick över ett fält och sen var vi tillbaka bland husen i gamla uppsala.
Nice nice nice nice nice nice!
Nu ligger plupp och sover och jag ska slöa i soffan resten av kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar