Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 20 oktober 2009

Min Lassie


Idag blir Charlie 1 år och 1 månad gammal. Tiden går så jäkla fort. Börjar bli dags för en till liten valp! Haha!
Vi var ute på en promenad nyss och mötte ett dagis-gäng som var på väg till en lekplats. Det var 2 fröknar och kanske 14 barn eller nått. 4 av barnen satt i tvillingvagnar och i ena tvillingvagnen grät 2 små. Charlie reagerade direkt på det och blev lite stingslig och gnällde lite. Han ville springa fram till dom och kolla läget men det får han ju tyvärr inte. Jag blev alldeles rörd. Min hund är så jävla bäst. Så där reagerar BARA en collie. Dom är så jävla intelligenta så det är inte sant.
En annan cool grej som hände för nån dag sen var att jag grejjade i köket och satte på spelaren på min mobil. En av låtarna har jag som ringsignal. Jag glömde mobilen på i köket och satte mig i vardagsrummet och Charlie låg brevid mig. När den låten som jag har som ringsignal började så sprang han in i köket och började gnälla och sprang tillbaka till mig och gnällde sen tillbaka till köket. Först tänkte jag att det kanske faktiskt ringde så jag gick dit men då var det bara den låten som spelades. Charlie stod och tittade på mobilen och väntade tills jag bytte låt då gick han iväg igen. Hur ofattbart är inte det? Han är så jävla smart så jag blir alldeles till mig.
Jag älskar min hund och jag är så sjukt glad att jag har en collie. Dom är inte världens tuffaste men dom är världens intelligentaste och jag har hellre en smart hund än en super tuff hund. Det blir aldrig nått annat än en collie för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar