Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 30 november 2009

2012


Jag och Jimmy var och såg 2012 i lördags. En måste film kändes det som. Tyvärr så var den enda föreställningen vi kunde gå på klockan 22:00 och jag skulle öppna dagen efter. Men jag överlevde.
Filmen var 2:38h lång så det vart mycket sitta.
Den handlar alltså om när jorden går under.
En forskare gräver sig långt ner i jorden för att undersöka jordens kärna så nära han kan och tar massa prover för att se om det någonsin händer något där nere. Så plötsligt en dag fuckar hela jorden ur och då ringer han sin vän och berättar om uträkningarna och allt blir helt kaos. Vännen gör allt han kan för att berätta detta för herr.president och lyckas tillslut och sen blir allting mer kaos.
Folket får inget veta men det är inte så svårt att räkna ut att någonting händer när hela jorden helt plötsligt börjar spricka upp och det blir en ny atlant mitt genom USA.
I filmen så får man även följa en familj som gör allt för att överleva den här skiten. När man ser deras scener blev jag lite irriterad. Det var alldeles för mycket Indiana Jones varning när dom klarade sig genom 1000 skitfarliga grejer på minsta millimetern eller i sista sekund. Måste det alltid vara så? Kan man aldrig klara sig med hyfsat bra marginal? Eller är det inte spännande då. Man kanske håller i sig i stolen första två tre gångerna men sen är det inte roligt längre.
Iallafall... kineserna bestämmer sig för att bygga en Noa's ark eller 9 stycken så att man ev. kan rädda mänskligheten. Men mänskligheten får inte veta detta för alla kommer inte få plats så dom viktigaste väljs ut som ska leva vidare efter katastrofen och bygga upp mänskligheten igen. Fast det slutar med att nästan alla får veta att dom ska till Kina och sen står dom där och bankar på dörren till arkerna där alla "viktiga" människor redan har gjort sig bekväma.
Slutet får ni ta reda på själva.
Jag diggade filmen för alla effekter men om inte dom varit där hade filmen sugit prutt och då hade jag gått hem.
Själva historien om familjen och presidenten osv var alldeles för amerikanskt och patriotiskt!
Så vill man se den är det för effekterna inte för filmen.
Och sitt inte längst fram i så fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar