Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

fredag 6 november 2009

Grahamsbullar

Hör och häpna! Today was the day! När jag kom hem efter jobbet idag så tänkte jag att nu fan ska jag baka mitt jävla bröd och sen somnade jag på soffan men när jag vaknade då tog det inte lång tid så stod jag faktiskt i köket och blandade massa mjöl i en stor bunke. Intelligenta jag ville så klart göra en dubbel sats som inte fick plats i min största bunke så till jul önskar jag mig en jävligt stor degbunke. Kom ihåg det.
Jimmy hjälpte till och hällde mjöl på degen. Team-Work.com! Medans våran deg skulle jäsa så spelade jag mitt älskade WoW och glömde bort den. Haha! Men sen gjorde jag små bullar och voila! Här är resultatet:



Mmmmm nu vart ni allt lite sugna på mina underbara grahamsbullar. Dom vart dock inte så bra. Jag råkade döda jästen i för varmt vatten sen så var receptet inte det roligaste men annars var dom väldigt goda med bregott och ost. Mums! Nästa gång ska jag prova ett annat recept. Och inte göra dubbel sats. Och då ska jag ha en träslev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar