Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

fredag 20 november 2009

Cykelträning

Jag och Charlie knöt på oss träningsskorna idag och gick ut på en rask promenad mot jobbet.
Det var ganska skönt väder, lagomt varmt och vindstilla. Inget regn heller.
Charlie min lilla ängel skötte sig som vanligt exemplariskt!
När vi kom till jobbet hälsade vi på folket som jobbade via driveluckan som för en gångs skull stod tom.
Sen gick vi för att möta upp älsklings Emma som handlade Kina grejs inne i stan.
Sen stod vi utanför vårat "älskade" jobb och snacka skit en stund.
När det var dags att begé sig hemmåt så tog vi min kära cykel som av nån anledning nästan alltid står på jobbet.
Jag hade tagit med mig Charlies oanvända koppel och han vart lite förvirrad när jag för första gången på flera månader kopplade honom.
Sen cyklade vi hem mestadels av biten.
Han var jätte jätte duktig och fattade på en gång vad det hela gick ut på.
Så nu kan jag cykelträna min hund.
Imorgon tror jag vi ska prova en annan grej om jag orkar.
Hihi! Hoppas mina hälar är hela för då bär det av.
Nu ligger älskling och sover <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar