Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

söndag 10 januari 2010

Bebis

På senaste tiden har jag haft bebisar i huvet nästan hela tiden. Det är både mysigt och läskigt. Har min kvinnliga klocka börjat ticka eller blir jag bara påverkad av tjejerna på jobbet? Jag vet verkligen inte. Jag har aldrig tänkt på att jag faktiskt kan skaffa barn när helst jag känner fört. Men nu tänker jag på det hela tiden. Fan Elin du är gammal och mogen nog att skaffa en liten avkomma...det är läskigt. Jag känner mig fortfarande som en liten tonåring men i själva verket är jag en vuxen kvinna. Eller nått.
Jag har drömt flera gånger att jag varit gravid. Drömde en natt om när jag själv fick veta att jag var gravid. En annan natt drömde jag om hur jag berättade för släkt och vänner att jag var gravid. Varför drömmer jag om sånt?
När jag var ute idag kom en liten pojke gående ensam. Liam hette han och var kanske 2-3 år gammal. Han pratade om sin vante som han inte fick in tummen i och sin mormor och allt va han nu sa. Två minuter senare kom hans storebror och hämtade honom så det var väl tur. Annars hade jag fått ta hem honom. Och då hade han varit min! Haha!
Sitter nu och tittar på ett program om ett par som fick sexlingar. Herregud. Det är sånt jag är lite rädd för. Kul att vara gravid och gå runt med magen men att kläcka 6 ungar och sen ta hand om dom. Det måste vara galet! Såg tidigare en dokumentär om en kvinna som fick trillingar och alla var både döva och blinda. Vad gör man då lixom? Jag skulle inte klara av att få ett handikappat barn. Men samtidigt kan man inte göra sig av med dom eftersom det är ens egna. Ja jag vet inte. Ska jag vara gravid vill jag ha ett (ev. två) friskt barn. Tvillingar är mysigt men det är dubbelt så mycket att göra när man uppfostrar dom.
Jag kanske bara svammlar...jag ska iallafall vara gift innan jag skaffar en bebis. Det har jag alltid sagt!

2 kommentarer: