Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 6 januari 2010

Global uppvärmning / istid?

Som alla vet så är Jorden på väg att gå under pga att människan värmer upp fanskapet på tok för mycket. Mmmm så är teorierna. Jag tror inte på sån skit. Jag tror inte jorden bryr sig i om vi kör bil eller åker massa flygplan hit och dit. När den är less på oss och att vi förstör det den skapat då gör den som med dinosaurierna och vänder upp och ner på hela skiten så får vi säga tack för den här tiden. Den har ju överlevt mycket mycket extremare saker än lite uppvärmning. Och det är ju inte jorden vi tar dö på bara alla som lever här. Och sen får vi fan skylla oss själva.
Iallafall det första jag tänker på när jag vaknar upp, kollar termometern, tappar andan och skriker DET ÄR MINUS FUCKING 26 GRADER UTE är alltid den globala uppvärmningen. Ni fucking forskare som håller på med den där skit forskningen kan väl skaffa er ett riktigt jobb istället. Vi behöver inte folk som jobbar som termometer när det finns termometrar som gör det jobbet. Sök jobb på Max så ska ni få känna hur det egentligen känns att jobba. Och hur man överlever på en minumum lön för det lär ju inte ni göra. Nä ni får säkert 50 000 i månaden för att studera jordens aura i 2 timmar. Jävla svin.
Nä jag hoppas att det inte blir nån jordens undergång så länge jag lever. Sen skiter jag i vilket.
Nu ska jag iallafall ta ut min lilla hund i den härliga kylan. Bara man klär på sig så är det ingen fara. Var inte rädda för massa kläder. Det är faktiskt väldigt skönt att ha huuuur mycket som helst på sig och hålla sig varm när det är snorkallt ute. I love it. Det är tråkigt när man fryser. Så på med vintermunderingen. Mössa, vantar, långkalsonger etc.

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar