Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 25 januari 2010

Daybreakers



Idag fick jag bio-torka. Jag var så sjukt sugen på att gå på bio men visste inte om det fanns någon film värd att se som man inte redan sett. Funderade på It's Complicated, Did you hear about the Morgans och Vägen. Men ingen av dom verkade direkt som den rätta biofilmen. Då läste jag på Jennifers blogg att hon och Jason var och såg Daybreakers och tyckte den var okej. Så vi köpte 2 biljetter till den rullen och tog bussen in till stan.
Filmen utspelar sig år 2019 och 95% av världens befolkning har blivit vampyrer. Vampyrerna försöker leva civiliserat och springer inte runt och biter folk i nacken utan köper tappat blod i en kopp. Men självklart börjar det ta slut på människor och även blod så det blir kris i världen och soldater sänds ut för att leta gömda människor som ska föda vampyrerna. Samtidigt försöker forskare få fram ett substitut som vampyrerna kan leva på.
Huvudpersonen är en vampyrforskare som heter *trummor* EDWARD!!!! Gud vilket bra namn på en vampyr. Undra hur dom kom på det. Edward vill iallafall inte dricka människoblod utan suger hellre på en get eller nått. Han ska dessutom försöka forska fram den alternativa dieten för vampyrerna.
När han är ute och rattar sin snygga bil kör han nästan ihjäl ett gäng människor som försöker fly och senare i filmen letar dom upp honom igen och tar Edward till deras lilla högkvarter. Där får han träffa en man som varit vampyr men hittade en bot. Sen blir hela filmen snurrig och folk förvandlas hit och dit fram och tillbaka och många dör osv.
Den här vampyrfilmen är känns lite mer klassisk än t.ex Twilight. Här är det inga vampyrer som glittrar i solen och snygga är dom absolut inte. Och i Twilight verkar alla vara mer eller mindre odödliga men i Daybreakers tål dom knappt en bula i pannan. Det är mycket action, pang pang och blod som sprutar.
Filmen var helt okej men jag vet inte om jag rekommenderar att se den på bio. Kanske om man har tråkigt och inte sett Avatar 14 gånger redan. Slutet sög verkligen prutt. Kändes som om dom filmat i flera dagar och sen kom regissören på att oj då nu måste vi ha ett slut åsså levde alla lyckligt i resten av sina liv.
Men som sagt den var okej. Gå och se den om du verkligen vill på bio men har sett allt annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar