Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

fredag 1 januari 2010

Mina nyårslöften

Nytt år, nya tag och ett nytt jag. I december börjar man fundera på nyårslöften vilket egentligen är ganska värdelöst eftersom man sällan håller dom. Man kan vara super taggad fram till det faktiskt är dags att börja leva upp till sina löften, sen är det inte roligt längre. Jag tänkte dra till med realistiska löften det här året. Nånting som jag känner att jag verkligen kommer klara av. Det är ju viktigt att det inte blir för jobbiga löften! Här kommer mina löften:
  • Gå ner 100 kilo i vikt.
  • Sluta äta.
  • Spara 5000 kronor i veckan.
  • Resa jorden runt.
  • Skriva klart min bok och göra 14 uppföljare.
  • Vinna alla utställningar med Charlie.
  • Bli resturangchef på 3 Max resturanger.
  • Sluta röka.
  • Tatuera en flodhäst på min högra skinka.

Jag känner att 2010 kommer bli ett bra år. Eller känner o känner...jag hoppas! Vore fett najs om man kunde åstakomma något bra detta år. Mina satsningar blir nog på att må bra och vara lycklig. Orkar inte med några knäppa löften. Jag är den jag är och jag gör det jag mår bra av. Låt jordens andar följa mig! Ska satsa på att skriva klart min bok för det kan jag realistiskt sett göra. Sen skicka in den till massa förlag och hoppas att någon gillar den. That would make my year! Så det hoppas vi på. Men utöver det så blir det bara Go-with-the-flow. Må bra, gör det du gillar och var lycklig. Så ska alla känna 2010!

2010 Det lyckliga året!

1 kommentar: