Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 26 januari 2010

Min första födelsedagspresent

Det är inte så många dagar kvar tills jag fyller år och jag skrev ett inlägg igår som handlade om vad jag önskar mig detta år. Och idag fick jag min första födelsedagspresent. En ny cykel. Woop Woop! Jag har velat ha en fin damcykel sen jag gick i sjuan och nu äntligen har jag en snygg och bekväm cykel. Helt fantastiskt. Ska lägga upp en bild på den så småningom. Lite sent att springa runt med kameran nu och väcka alla grannar.

Jobbade 16 - 01 idag och det var super skojj att jobba med brudarna. Vi var kanske lite trötta och tiden gick sjukt sakta där ett tag men i slutändan var det helt okej. Jag hade ingen energi alls i slutet av passet. Ville bara lägga mig och sova var som helst. Jag måste göra någonting åt mitt fantastiska energi överskott. Skämta bara jag har fan ingen energi alls. Det har nog med maten att göra. Måste börja äta energirik mat. Men man behöver energi för att orka laga sån mat så det bli lixom en ond spiral.

När jag nu fyller hela 22 år kan jag ju kanske satsa på en "helt nytt liv" upplevelse. Hur många gånger har man inte haft det som nyårslöfte eller framtidsplan? Typ 1333 gånger i mitt fall. Allt handlar om inställning. Vill man inte nog mycket så klarar man ingenting. Men om man verkligen verkligen vill något så kan man klara vad som helst! Så är det.

Nu ska jag samla lite energi och ta ut min lilla hund på en night-walk innan det är sängdags. Imorgon är en stor dag för mig så då måste jag vara utvilad!

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar