Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

torsdag 21 januari 2010

Onsdag

Tjollahopp!

Idag har varit den segaste dagen ever. Jag hatar att vara ledig när jag inte har nått att göra. Att bara sitta hemma och dreggla är fan inte roligt. Idag var en sådan dag. Igår också. Måndag var okej för då sov jag mest bara och vilade mina fötter. Men sen...gud så segt allting blir.
Jag har börjat rensa ur min garderob (dötrist) och har slängt en del, lagt undan en del och jag har fyllt en hel säck som ska till röda korset. Jag var där med Jennifer, Jason och Tess igår och vart värsta inspirerad. Second Hand affärer är super bra för dom som har det lite knapert. Så jag ska åka dit och lämna lite saker som jag hoppas att dom kan få sålt.
Jag är långt ifrån klar med garderoben men jag har iallafall börjat. Jag rensade den för typ ett och ett halv år sen och tröck in alla mina kläder men det blir så snabbt "a mess" igen. Och sen orkar man inte göra nått åt det förän man hittar porslin, toapapper och kattsand i strumplådan. Då är det dags.
Annars har jag bara degat. Tog en promenad med Charlie så klart. Älskling jobbade och skulle spela badminton efter jobbet. Hurtbulle. Jag promenerade till tennis hallen för att hämta bilen och tittade på honom. Min karl. Gud va jag älskar honom. Han är så underbart söt. Hoppade runt där i sina blåa träningsbyxor med ett stort smajl. Mitt hjärta brast!
Aja nog om det. Får skriva resten i min dagbok. <3
Klockan 18.00 skulle vi träffas hos våran underbare chef John för att ha en så kallad assmiddag. Vi knökte in oss i hans lilla etta och åt tacos och pratade om viktiga saker. Det var väldigt trevligt och framför allt lärorikt. Jag lärde mig nog mest!
Efter mötet åkte alla hem och nu sitter jag här. Min älskling har gått och lagt sig så jag försöker vara tyst. Ska plocka undan alla charlies tuggisar nu för han får inte äta mer förän efter röntgen imorgon. Sen ska jag upp klockan 6 på morron. Blä! Ska väl försöka gå och sova snart så jag inte kör i diket.

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar