Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

fredag 1 januari 2010

Hem ljuva hem

Ännu en natt är avklarad. Den här dagen har varit den bästa arbetsdagen på länge! Jag har haft så sjukt roligt hela tiden. Ni förstår inte. Hur kul som helst. Jag önskar alla dagar vore som denna. När alla släpper på den där jäkla spärren som håller den glada energin tillbaka. Skratta och var glad det är så mycket roligare. Jag har skrattat så jag nästan kissade ner mig idag. Fantastiskt! Jag och Charlotte har svammlat mest. Det var vi som fick skrattanfall typ 7 gånger. Haha!

När klockan slog 12 så var vi alla samlade utanför resturangen med varsit glas alkofri cider. Mumma! Vi fick stå ute ganska så länge och titta på raketer. Jag hann till och med börja frysa som fan innan vi gick in. Det var jätte mysigt. Sen efter det så rullade det på. Eller nä det kom typ inte en kotte förän vid halv 3 eller nått. Det vart aldrig direkt mycket att göra. Det kom lite folk inne och nån bil i driven. Ingen högförsäljning direkt. Ganska skönt men ändå trist när alla förberett sig för värsting försäljning och kö till dörren. Men men...

När vi stängt klart skjutsade jag hem Charlotte sen åkte jag tillbaka till resturangen och hjälpte John med inventeringen en stund. Man ska räkna ALLT på hela resturangen. Verkligen allt. Det suger. Jag räknade pappersvaror i typ en timme eller nått och det sög stenhårt. 1 mugg, 2 muggar, 3 muggar....Bleh! Tycker synd om John som får göra allt ensam. Men ett häfte klarade min trötta hjärna. När klockan var kvart över 8 kände jag att jag kanske borde hinna sova lite. Börjar ju jobba kl 20.00 igen. Hihi!

Nu sitter jag hemma och lyssnar på Morrans härliga morgon sång. Hon låter ungefär som en racerbil som kör jätte snabbt förbi. Lilla katten. Ska gå och lägga mig nu då så jag orkar jobba igen inatt.

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar