Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

söndag 14 november 2010

Att klä sig när man shoppar

Nu har jag kommit på ett riktigt I-lands problem att skriva om. Jag och Jennifer JLO var på Gränby idag och skulle kika efter lite fynd. Jag var på jakt efter ett par snygga vinterskor som man vågar visa sig bland folk i. Hittade tyvärr inga som direkt föll mig i smaken men vi hann ju bara med två affärer.
Nått som vi hann med dock var att svettas och ojja oss om våra tjocka vinterjackor. Det börjar bli kallt i Uppsala nu och då vill man ha varma kläder på sig när man ska vistas ute. Men det är ju skitsvårt att klä sig inför en shoppingrunda. När man ska ta sig till köpcentret eller stan så vill man ha varma kläder ute och även när man går mellan affärerna om det är i stan. Men när man kommer in i affären så håller man ju på att svettas ihjäl. Det är ju alltid super varmt i alla kläd och skoaffärer. Går man in på ICA, Coop eller Willys så brukar det inte vara super varmt så då kan man lätt gå med jackan på. Det tycker jag är lite synd för man kanske hittar nånting man vill kika närmare på eller så men när det blir så varmt så tappar man tålamodet och vill bara gå därifrån. Och det är inte speciellt roligt att ta av sig tjockisjackan och bära den i affären när man vill peta och klämma på alla fina kläder.
Om jag öppnar en klädaffär så ska jag ha en "kundernas jack-hylla" som ska stå vid kassan där kunderna kan hänga av sig jackan och få en nummerlapp som matchar jackans hängare. Som på krogarna. Sen visar man upp den när man ska gå igen. Då slipper man trängas och svettas i sina tjocka jackor när man vill shoppa lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar