Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

söndag 7 november 2010

Ordning och reda, pengar på fredag

Imorse när jag var ute med hundarna så slog det mig att vi får ju lön snart. Det är den sjunde idag tänkte jag så då är det 8 dagar kvar tills lönen och sen tog jag upp telefonen och kollade vilken veckodag den 15 är. Och hör o häpna det är en Söndag!!! Woohooo!!! Vi får alltså lön på fredag och det är bara 6 dagar kvar. Så jävla skönt för jag har absolut inga pengar kvar. Det är 0.00 i plånboken. Det enda som jag ev. kommer shoppa för nästa lön är ett par vinterskor för sen måste jag börja fundera på julklappar. Vilket jag iofs funderat på länge men jag är ju verkligen en person som fuckar ur när jag köper julklappar. Och jag köper bara bra klappar ^^
Så det känns jävligt bra! Pengar pengar pengar.
Nu ska jag trycka i mig lite käk sen är det dags att åka och tjäna....Pengar!

Cyaz

3 kommentarer:

  1. Elin, infaller inte den 15 denna månad på måndagen? :/ jag är osäker.

    SvaraRadera
  2. Jo, haha! Det är en måndag. BURN ELIN BURN! :P
    Du kommer väl ihåg att det är vintertid nu? Då ställer man tillbaka klockan en månad.

    SvaraRadera
  3. Ja jag fick höra det på jobbet....whattafaaa?!?!?! Vill ha mina pengar!

    Ja men shit Emma det glömde jag! Min klocka går 2 dar efter!

    SvaraRadera