Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 23 november 2010

Inofficiell utställning i Eskilstuna

I söndags så var det dags igen för en liten hundutställning. Denna gången bar det av till Eskilstuna.
Jag satt uppe sent på kvällen och borstade hundarna och klippte deras tassar på lördan. Jag vart tvungen att jobba till klockan 9 så det blev en sen trimmning.
Söndag morgon skrek klockan 05:30 och jag var typ döende men jag tog en snabb dusch och började packa iordning våra grejer. Hundarna fick ta en snabb promenad sen hoppade vi in i bilen och åkte.
Vägen dit var lång och tråkig och Catta körde nästan på ett rådjur. Dessutom använde jag säkert 5 liter spolarvätska på vägen dit.
Väl där så packade vi ur våra saker och gick till toto-hallen och där inne var det smockat med folk. Vi trängde oss ner till den ringen vi skulle vara i och där var det också fullt med folk. Vi vart tvungna att trycka ihop oss mitt i det som skulle varit en gång för förbipasserande. Då blev det ramaskri från en knäpp fotograf som hade tagit upp onödigt mycket plats där hon trodde att hon skulle jobba. Hon tjatade om att vi skulle få betala hennes blixt om den gick sönder. Men det var bara 100% onödigt att ha henne där överhuvudtaget för under hela den tiden vi var där så satt hon i en stol och tittade på folk och ibland knäppte hon bilder på sin karl. Hon jobbade inte!
Aja back to the utställning. Lilla Siv var först in i ringen i vårat gäng och hon blev BIM Valp. Stora tjejen! Efter Sivan var det dags för Chance så vi sprang in i ringen. Det var en jätte trevlig domare. Men tyvärr så sprang Chance med sin allra vackraste svans så vi fick en tvåa i bedömningen. Han älskade Chance's päls dock.
Efter Chance så skulle Charlie gå in i öppen klassen. Och Charlie var precis som Charlie brukar vara på en inomhusutställning, jag fick släpa honom runt i ringen. Men trots det så gillade domaren honom väldigt mycket och han vann sin klass. Det var en veteranhane sen skulle Charlie tävla om bästa hane och han vann den klassen också. Snacka om att jag blev förvånad. Min lilla söt-smurf blev bästa hanen! Hihihi!
Efter hanarna så var det dags för tikarna och då gick Mickis och Zally, Catta och Kira och Maja och Katja in och alla fick ettor och sen vann Zally klassen och blev även bästa tik. Så då tävlade Charlie och Zally mot varandra om bäst i rasen och som vanligt klämde Mikaela det priset. Så vi fick en till grön/vit rosett. Jag var jätte nöjd med den dagen och domaren sa att han tyckte om våra hundar super mycket.
Vi stannade inte till grupp finalerna eftersom det var så trångt och varmt. Vi satte oss i bilarna och åkte hem itstället. Och på vägen hem stannade vi på nya Max i Enköping och käkade.



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar