Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 9 november 2010

Ett scenario på jobbet

Elin står i kassan och det är en liten mini-rusch. Hon öppnar munnen och ska precis be nästa gäst komma och betala då telefonen ringer. Det är Elins plikt att svara i telefonen ikväll och ber därför sin kära kollega ta hand om kassan så länge.
Elin springer och hämtar telefonen och svarar. På andra sidan presenterar sig en karl som har en hel del brytning i rösten. Elin som är från Norrland hör nätt o jämt vad han säger. Han sa nånting om ett glas, en maxbox, hans barn, dagens datum och resten var en gåta. Elin ber honom upprepa vad som har hänt och lyckas tillslut förstå lite mer. Andra gången nämner han en maxbox, dagens datum, sina barn, ett glas och en nyckel. Tillslut hör Elin att han säger att det låg en nyckel i ena glaset dom fick till maxboxen när dom handlade idag. Hjärtat börjar slå lite fortare och Elin hoppas att det inte var typ en huvudnyckel till resturangen.
-Står det något på nyckeln? frågar Elin.
Mannen svarar att det står drive-lucka på nyckeln. "Oooops" tänker Elin och får halvt panik. Elin förklarar för mannen att det är en väldigt viktig nyckel och frågar sedan vart mannen bor. Bälinge..... Elin frågar då om det finns någon som helst chans att mannen skulle kunna komma med nyckeln. Mannen tvekar lite först och då nämner Elin att han kan få betalt och då hör Elin hur han genast springer och tar på sig jackan och hoppar in i bilen. En kvart senare kommer mannen i våran drive-in och lämnar fram nyckeln. Han får sin belöning på tusen spänn....haha yeah right som att han skulle få tusen spänn. Mannen får sin belöning och blir jätte glad och åker sedan hem för att avsluta sina (förmodligen) kalla pommes.

Slutet gott, allting gott.

3 kommentarer:

  1. Ett scenario på jobbet

    Emma står och gör hamburgare när telefonen ringer. Eftersom det inte är hennes uppgift att svara i telefonen så skiter hon i den.
    Elin svarar och ställer sig med ett oläsbart uttryck framme vid kassorna och tittar på Emma. Emma tror någon har dött av allergi på grund av Emmas burgare och tittar generat ned.
    Det var inte Emmas fel och Emma fortsätter glatt dressa hamburgare.

    SvaraRadera
  2. Du skrev på fel blogg... :P

    SvaraRadera
  3. Var aldrig tänkt att göra ett inlägg om det :)

    SvaraRadera