Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 8 november 2010

Hundträff


Idag tog jag ut pojkarna på en cykeltur till nya hundhagarna i Röbo. Det var ingen där när vi kom dit så jag passade på att knäppa lite bilder. Nån minut efter att vi kommit dit såg jag en tjej med en svart labrador komma gående mot hagen. Hon frågade om hon kunde släppa in sin och jag sa ja och sen sprang alla hundarna och luktade på varandra och lekte. Hon hette Arwen och var från Kalifornien och hade flyttat till Sverige för 8 år sedan. Hon var riktigt duktig på svenska men hade fortfarande lite brytning. Hon var jätte trevlig och vi pratade om hundar, sverige och usa, plugga, framtidsplaner osv osv. Efter typ en halvtimme så kom det en äldre man cyklandes med en till svart labrador. Arwen och han hade träffats förut. Han kom in med sin labbe kille och det blev lite stelt mellan Chance och den men det gick över. Inte långt efter att han kommit så kom en äldre dam med en Lagotto som var 7 månader gammal och släppte in sin hund. Och inte långt efter henne kom en karl jag träffade förra veckan som hade gråhunden Kyra. Alla släppte sina hundar så fick dom springa omkring och Charlie älskade det. Chance var lite fjantig och stod bara vid mig. Sen kom det en konstig karl som jag aldrig träffat förut men dom andra sa att han är lite konstig och att han inte har nån koll på sina hundar. Så då fick alla helt plötsligt väldigt bråttom hem för klockan var så mycket. Jag tyckte också han var konstig. Han tog fram en påse med nått hundgodis som var typ grönt och skulle mata alla hundarna. Sen gick han och sa Lassie till mina så klart. Han pratade knappt med oss andra. Så då gick vi alla hem. Haha.
Det var super mysigt att vi blev så många och jätte nyttigt för hundarna. Jag hoppas att jag får träffa alla igen. Speciellt Arwen. Hon var super trevlig. Nu ligger pojkarna och sover efter den långa flrmiddagen i Röbo. Mina fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar