Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 29 november 2010

Skriva

Ibland känner jag jag så jäkla sugen på att sätta mig och skriva. Speciellt när jag har en bekant på facebook som uppdaterar hur det går med hennes skrivande. Men varje gång jag tänker att nu ska jag skriva så tappar jag lusten helt. Eller inte helt men dom där jäkla online spelen lockar alltid lite mer. Och sen när jag inte orkar spela mer så ångrar jag att jag inte skrev på mina böcker eftersom ett spel aldrig kommer ta mig nånvart i livet. Jag måste ha nån typ av energi som gör att fingrarna smattrar mot tangentbordet så fort jag tänker på mina böcker. Jag har 2 jätte bra storys och jag är ganska duktig på att skriva men jag pallar som inte.
Jag får helt enkelt ta mig i kragen. En stor kopp varm choklad och lite levande ljus brukar göra susen. Nåväl vi får se när det sker. Jag har två gnälliga hundar att ta hand om först och sen har jag ju ett jobb som stör livs-rytmen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar