Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 29 november 2010

Promenad och Gym


Kom precis in efter en härlig promenad med hundarna som innehöll blandade känslor. Första hunden vi mötte väckte Chance's lilla demon och han fick ett utbrott och när jag tog tag i honom bet han mig. Det var länge sen sist måste jag säga. Han bet inte hårt men jag är lite lite öm i lillfingret. Inget blod denna gången. Han blev iallafall nertryckt i snön och fick ligga där en minut och coola ner. Kan dock inte låta han ligga så länge som han behöver när det är så här kallt. Men han skötte sig resten av promenaden. Vi mötte en hund till och då gjorde han ett litet pip ljud och jag var på honom direkt så då tittade han på mig och lät hunden passera. Jobbigt att han ska få sånna där konstiga återfall lite då och då. Ibland går det jätte bra men mitt i allt så ska han muppa sig.
Nu ska jag byta om och packa iordning min fantastiskt snygga Max väska och sen drar jag till gymmet. Hann inte gymma igår så jag har lite dåligt samvete men jag kör extra hårt idag. Höhö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar