Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 23 juli 2012

Luleå - Bada hundar

Nu har vi varit hemma i 5 dagar och under dessa 5 dagar har jag kämpat för att lyckas överföra bilder från kameran till datorn. Min stationära vill inte alls vara med så då provade jag bärbara och det var inga problem alls. Jäkla datorer.

Lule kära Lule! Vi var uppe i 8 dagar hos mamma och pappa och det var full fart 2 av dagarna och massa avkoppling under dom andra dagarna. Som det ska vara!

Dag 3, Torsdag blev en bada hundar dag eftersom det var utställning dagarna efter. Min älskade lillasyster hjälpte mig att göra iordning alla 3 pälsmonster. Dumma jag hade glömt mitt trimbord hemma så vi lånade några träpallar och brädbitar och gjorde 2 nya fina trimbord. Funkade hur bra som helst. Hundarna stod faktiskt lugnare på pallarna än vad dom brukar göra på bordet.

Vi började med Charlie.



Vi tog tid för att se hur lång tid det tog att göra iordning alla 3. Vi började klockan 13:00 och Charlie var helt klar 16:15. Fi fasen vilken päls den hunden har. Först tog det en evighet att schamponera hela hunden sen fick Linda föna honom medans jag schamponerade nästa. Och efter 3 timmar och en kvart var Charlie super fin och redo för ringen.



När Charlie var klar fick Linda föna Payne medans jag badade Naima. Payne brukar vara lite upprörd just i början när man fönar honom och då låter han som en full zebra. Sen lugnar han ner sig efter 2 minuter och bryr sig inte i fönen. Fånig!
Payne har inte fullt lika mycket päls som storebror Charlie så det gick snabbare att få honom torr.





När Payne var klar så var det bara fröken surtant kvar. Naima gav oss verkligen "om blickar kunde döda" från det vi satte henne på ena bordet tills hon var klar. Hon gillar inte att bli iordninggjord men så fort man sätter ner henne på backen igen så är hon sitt vanliga glada livliga jag.





Efter sammanlagt 6 timmar var alla 3 hundarna fina och fluffiga.
Tusen tack till Linda som hjälpte mig föna pälsmonstren.
Tusen tack till Mikaela som lät mig låna hennes superfön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar