Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 28 juli 2012

Renovering, uteplatsen

I onsdags fick jag ett ryck och tog med mig sågen ut på baksidan och började gå lös på våran regnskog vi hade där bakom. Jimmy blev lite nervös och ville helst inte se spektaklet men jag lyckades faktiskt få det ganska fint. Sågade inte ner hela skiten utan tunnade bara ut så det inte är helt igenvuxet. Mer ska ner så småningom när vi gör om allt där bak men tills vidare så ser det iallafall bättre ut.

Med mig ute hade jag så klart hundarna som skulle "hjälpa till". Dom bar kvistar åt fel håll och var ivägen och Payne fick ett dampryck och började springa runt runt när det hade försvunnit lite träd. Duktiga hundar! Deras viktigaste uppgift var att vakta baksidan och det gjorde dom med bravur. En hel mopsvalp "skrämde" dom bort genom att gnälla.

Payne vakar över uteplatsen.

Mina glada ungdomar.


Naima vilar huvudet.


Det kom flera kikhål när matte sågade.

Jimmy tunnar ut syrenen.

Jag sågar ner den täta skogen.

Naima och Payne hjälper till.

Det finns alltid bara en pinne. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar