Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

torsdag 12 juli 2012

Luleå dag 1


Igår klockan 15:09 rullade blå bussen från Uppsala för att stånka sig 84 mil upp till Luleå.
Lång resa och mycket regn blev vi bjudna på. Samt 419 husvagnar som var i vägen.

Resan gick bra fram till Skellefteå. Då var det ca 2 timmars körning kvar och jag var sjukt trött och less på att sitta i bilen så jag gasade på och då mitt i allt ser jag blå ljus bakom mig. Det var en civil polisbil. Fan fan fan fan! Jag stannade vid sidan och inväntade domen. 2400:- för fortkörning. Jävligt onödigt Elin Maria Nordström!! Det var iallafall sista gången jag trycker ner gasen för hårt. Har bara mig själv att skylla.

Jag kom fram till mamma och pappa i Sunderbyn strax efter tolv på natten. Alla var vakna och väntade på mig. Charlie kom ut och var jätte glad att träffa oss igen. Mest Naima eftersom hon fortfarande luktade lite gott sen löpet.
Jag och mamma satt uppe och pratade halva natten innan vi kom oss i säng.

Vacker solnedgång mellan Piteå och Luleå.
Onsdagen spenderades mestadels hemma hos mamma och pappa. Farmor kom på besök och vi tittade lite på lägenheter tillsammans hon och jag. Efter att hon hade åkt hem åkte jag, mamma och Linda till Storheden och handlade. Sen spelade jag kubb med mina syskon. Efter det spelade vi Mario Cart och sen var det middag.

Efter middan skjutsade jag hem brorsan och sen fick jag ett ryck och sprang ut i stallet klockan 11 på kvällen och slängde på sadeln på Splenda och red ut. Mamma hade gått med hundarna tidigare så jag tänkte rida ikapp henne. Splenda var precis som vanligt. Gick lugnt och fint på vägen bort men så fort jag vände henne och skulle hem var hon som en explosion. Den hästen är verkligen som att rida en tickande bomb. Nu hade hon inte blivit riden på länge heller så jag ångrade att jag valde att rida ut det första jag gjorde. Men jag höll huvudet kallt och tyglarna hårt i mina krampande händer hela vägen hem. När vi kom hem så var mamma och hundarna hemma. Jag red den galna hästen en stund i hagen bara för att lösgöra lite energi innan jag släppte henne. Hon var som en ängel så fort vi kom in i hagen. Jag fattar inte varför hon ska vara så jäkla stressad ute. Men jag älskar henne ändå!

Nu har vi suttit och glott på allsång på skansen och pladdrat strunt. Det blir nog sängdags om nån minut för imorgon ska det badas hundar så dom är fina i helgen.

Cyaz

1 kommentar:

  1. neeeeeeeeeeeeeeeeeeej, omg feel you, that suck! Ja, som min pappa brukar säga "läropengar" men fan va det svider. :( skönt att höra att resan annars gick bra och att du har det bra med familjen :)

    SvaraRadera