Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 2 juli 2012

På stan med min slyngel


Idag bestämde jag mig för att göra en liten utflykt med min odrägliga 10 månaders pojke. Han har varit så sjukt jobbig senaste dagarna pga syrrans löp och jag känner att mitt tålamod verkligen utmanats. Så jag tänkte att vi kunde hitta på något bara han och jag och förhoppningsvis släppa tankarna på Naimas löp en stund.

Vi hoppade på bussen och åkte ner på stan. Det var första gången Payne åkte buss och första gången vi gick på stan. Han klev själv på bussen och satt faktiskt inte och skakade hela resan in utan satt ganska lugnt bredvid mig.
Sen gick vi förbi Vaksala torg, stationen, stora torget och sedan ner till ån där vi tog en glasspaus. Payne la sig lugnt bredvid mig i skuggan och verkade kunna slappna av en stund. Sen gick vi vidare mot luthagen och till sist tog vi bussen hem igen. Vi var ute 1 timme och 40 minuter sammanlagt. En lagom tur.

Väl hemma så var det så klart en del gnissel och kamp för att få komma nära syrran men nu ligger han i sin bur och chillar.
Matte älskar sin kille man han är väldigt billig just i dessa dagar. Det är bara att bita ihop 1-2 veckor till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar