Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

söndag 1 juli 2012

Söndag 1 Juli



Igår bestämde jag att i juli ska vi göra ett ordentligt ryck! Idag var det 1 juli och jag kan bara säga "so far so good". Ingen läsk, varken light eller vanlig, hade matlåda till jobbet, cyklade till jobbet, köpte vindruvor och jordgubbar istället för godis, har försökt dricka så mycket vatten som möjligt och jag var precis på en långpromenad med hundarna. Det jobbigaste är nog att man ska dricka så sjuuukt mycket vatten. Rent vanligt tråkigt vatten. Jag gillar bara vatten när jag tränar på gymmet eller fotbollen eller liknande. Annars är vatten tråkigt enligt mig. Det smakar ju ingenting. Men jag läste på en blogg om en tjej som i en vecka hade bytt ut allt drickbart mot vatten + att hon druckit extra mycket och gått ner hur mycket som helst. Men hon åt fortfarande lite godis och sånt. Så jag försöker dricka sjuka mängder vatten jag med men det är tråkigt som fan.

Jag tror inte man ska bli besatt och bara fokusera på en sak. Man kan inte äta rätt men skita i att motionera och man kan inte motionera och fortsätta äta massa dåligt. Ändra lite på allt är perfekt tycker jag. Man får unna sig ibland men det ska vara med måtta. Inte unna sig varje dag hela dagen som jag gjorde förut. Haha.

Beach 2018 lever än! Nu kör vi Zat!

PS: Det är inte jag på bilden. (Inte än)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar