Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 24 juli 2012

Luleå - Hundutställning söndag, Piteås internationella.

På söndag morgon var det dags igen. Men den här gången ringde klockan 05:30. En trött Elin klev upp och började packa iordning alla utställningsgrejer. Sen satt en trött Elin, Linda och mamma och 3 nyvaknade hundar i bilen på väg till Piteå igen.

Domare idag var Kitty Sjong från Danmark.
Henne har vi ställt för förut och hon brukar gilla mina hundar.

Först in i ringen idag var Payne igen.


Payne fick Excellent med kritiken:

Bra huvud och bett, välplacerade och välformade ögon, välplacerade öron, bra hals, kunde önska något starkare rygglinje, välansatt svans som bärs acceptabelt, välvinklad, bra bröstdjup, acceptabla haser som kunde varit mer stabila, korrekt benstomme och tassar, bra pälskondition.


Som jag skrev i tidigare inlägg så är han ju inte färdig så jag är mycket nöjd över att han fick Excellent. Payne blev tvåa i juniorklassen för hanar.

Charlies tass var bättre idag och han kunde springa utan att halta. Han sprang inte helt som vanligt men så länge han inte haltar så kan man ju prova lyckan.


Charlie fick bara Very Good med en halvbra kritik.
Hon tyckte tydligen att han har för stora och för tunga öron som förstör hans uttryck. Att dom är tunga gåller jag med om men jag tycker han passar i dom öronen. Han ser ut som en liten gosenalle. Fast det är ju inte perfekta collieöron så jag ska inte gnälla över det. Sen skrev hon att hans rörelser inte var tillräckligt bra och han sprang ju lite konstigt eftersom han har ont i tassen så det är ju inget att gnälla över heller. Men för övrigt fick han bra kritik.


Naima och kullsystern Jackie.
När det var Naimas tur hade hon många konkurrenter igen i juniorklassen för tikar. Idag var det dock inget hinder för Naima placerade sig som bästa juniortik och fick sitt första CK!!! Det är även mitt första CK!!! Woohooo!!! Jag var verkligen super lycklig när vi gick ur ringen och väntade på bästa tik klassen.
När det var dags för bästa tik så var det många som hade gått vidare från dom andra klasserna. Men min lilla underbara tjej blev placerad som fjärde bästa tik! 11 månader gammal och slog många äldre tikar. Det var verkligen våran turdag!

Så Naima fick Excellent, CK och blev 1:a juniortik och 4:a bästa tik med kritiken:

Feminimt huvud, korrekt bett, välformade och välplacerade ögon, bra öron, bra hals och överlinje, välansatt svans, välvinklad, acceptabla haser, bra bröstkorg, bra benstomme, acceptabla tassar, korrekt pälskvalité.

Efter bästa tik så var det bara en sak kvar för oss och det var uppfödargrupp. Där blev vi placerade som tvåa med ett HP. Inte lika bra som förra året då vi blev Best in Show 3:a men vi är nöjda ändå.

Så efter en lång och bra dag i Piteå åkte vi hem med min första rosa CK rosett. Äntligen! Jag har väntat länge på den rosetten! Nästa steg för Naima är en blå/gul rosett och Payne ska ha sin första rosa.


Tack alla underbara människor som var med denna helg.
Vi kanske ses igen nästa år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar