Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 24 juli 2012

Luleå - Hundutställning, colliespecial.

Fredagen den 13 Juli var den regnigaste dagen på hela sommaren. Jag vaknade tidigt på morgonen hemma hos mamma och pappa av att regnet slog mot taket och åskan dundrade utanför. X antal svordomar gick genom mitt huvud eftersom det var hundutställning den dagen och då uppskattas inte regn om man har långhåriga hundar.
Men det går inte att göra nånting åt vädret så det var bara att kliva upp och förbereda inför utställningen ändå.
Skönt med utställningen denna dag var att collieklubben valt att ha den på kvällen. Det var himla mysigt faktiskt. Få sova ut och ha hela dagen på sig att göra iordning allt och ta sig till utställningsplatsen. Me Like! Jag brukar vara stressad som tusan på mornarna annars när det är utställning.
Jag och Linda åkte till Storheden och handlade lite grejer inför utställningen och tittade på lite annat. Regnet blev bara värre och värre. Det kändes som man stod i duschen när man gick mellan affärerna och bilen.

Utställningen började 17:00 och vi var på plats ungefär en timme innan. Det var jätte många collies anmälda och det tycker jag är roligt. Det är kul att rasen har blivit större!
Med oss till utställningen hade vi Payne, Naima och Charlie. Charlie fick vi tyvärr stryka för han hade ont i ena tassen och haltade lite när han sprang. Då är det bättre att vila.
Domare var Fransisco Rodriguez från Spanien. En ganska knasig och rolig gubbe.

Payne var först in i ringen i junior klassen för hanar.


Paynes fick Excellent med kritiken:

Excellent head with very good expression. good colours, long neck, very good topline, strong breast, very good tail, excellent front and back angulation, very good in coat, very good more excellent dog.

Vi är jätte nöjda med den kritiken. Payne är ju inte riktigt färdig i pälsen, kroppen och rörelserna så jag förväntar mig inte allt för mycket av honom ännu. Får han bara excellent så är jag super nöjd.

Efter Payne blev det en liten väntan sen var det Naimas tur.


Naima fick också Excellent med kritiken:

Very good head, excellent expression, very good neck, good topline, strong neck, very good tail, strong breast, very good front and back angulation, very good coat.

Också en jätte fin kritik. Nästan identisk med Paynes. Naima blev tyvärr inte placerad i juniorklassen för tikar. Hon hade 14 snygga konkurrenter så det var tuff konkurrens. Hon skötte sig dock exemplariskt och jag är jätte nöjd över ett excellent. 


Sen blev vi kvar en stund och tittade på dom vackra finalhundarna och efter det åkte vi hem igen.
Tack Collieklubben Norrbottens LO för en mycket trevlig utställning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar