Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 27 mars 2013

Biggest Loser Sweden


Från och med 1 april så startar min egen Biggest Loser challenge. Jag och en kompis ska göra ett ryck tillsammans och vi tänker göra det på ett humant sätt som man inte blir deprimerad av. Reglerna är enkla. Varje måndag ska man vägas in och ta vissa mått på kroppen för att följa upp om man gått ner och var det försvunnit. Sen har vi veckoutmaningar. Istället för att plocka bort allt onyttigt på samma gång så tar vi bort en grej i taget. Jag provade detta tidigare och det gick mycket bättre än att ta bort allt onyttigt på en gång och sen sitta hemma och i princip tugga på väggarna. Varje produkt vi tar bort får man dock unna sig en gång i veckan för annars hade det ju inte varit humant.
Det kommer även finnas träningsutmaningar eftersom det är precis lika viktigt att träna när man vill gå ner i vikt. Jag kommer personligen följa upp allt jag äter i Shape Ups kaloriräknar app bara för att ha lite koll på kalorierna och det rekommenderar jag till alla som vill prova den.

Vill nån mer där ute vara med, kör hårt med oss!
Jag uppdaterar här på bloggen.
På måndag börjar första utmaningarna. Beach 2018 is on!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar