Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

fredag 29 mars 2013

Fredag (men känns som lördag)


Man brukar ju säga att norrlänningar är långsamma men nu känns det som jag ligger en hel dag före i tiden. Påskhelgen är ju ganska speciell och speciellt på jobbet för vi har öppet längre och säljer annorlunda osv. Igår kändes det som fredag och idag har känts som en lördag hela dagen. I alla fall i min värld. Kanske är därför det kallas för långfredag.

Idag har jag jobbat. Jag och mina kollegor var mentalt inställda på en helt död dag på jobbet. Ingen försäljning alltså. Men tji fick vi. Vi sprang runt som yra höns och försökte serva alla gästerna som aldrig slutade komma. Kämpigt värre men vi garva bara åt det i slutet av dagen. Och som belöning för vårat hårda slit köpte vi typ 5 kg godis som står i personalrummet. Yeah!

Utöver jobbet så har jag hunnit med att ge Naima ett bad och en omgång med fönen. Bilden är tagen nyss när skruttan äntligen var klar. 2 timmar tog det sammanlagt.
Hon ska ställas ut i Stockholm på söndag så då måste hon vara extra fin!
Det är så roligt när jag håller på och gör iordning henne för hon står bara där i badkaret och på bordet och väntar på att bli klar. Hennes bror däremot, han har panik nere på golvet. Sprang fram och tillbaka och kollade så att hon levde. "Tro mig Payne, du märker om hon dör"

Imorgon blir det mera jobb och sen kanske jag åker förbi svärmor en sväng efter jobbet så jag hinner få lite påsk-feeling.

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar