Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

torsdag 7 mars 2013

Torsdag

 
Hej alla glada.
 
Jag sitter i skrivande stund med en sån värk i låren att jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Insidan och baksidan känns som dom håller på frätas bort, eller nått.
Det har varit en väldigt aktiv dag idag.
Först var jag ute med hundarna i 2½ timme. Vi gick längs Röbo-spåret och stannade till en kort kort stund i hundhagen. Så sjukt skönt ute i solen. Ville knappt gå hem.
Sen har jag och Frida spenderat 2 timmar på gymmet ikväll. Först körde vi Dans Fuego (Zumba) en timme sen gymmade vi lite efteråt. Vi kom på den briljanta idén att prova vifta lite med kettlebells. Ingen av oss hade gjort det förut men vi såg en tjej och en kille som gjorde en spännande övning som vi härmade.
Fi fan säger jag bara....
Vi svingade dom där jävla kettlebellsen först mellan benen sen rakt upp och sen tillbaka. 6x10 gånger. Jag trodde jag skulle dö. Det var efter den övningen som mina lårmuskler sa upp sig och flyttade till Las Vegas. Det sved och det var jobbigt men vi klarade 60 reps och var jävligt stolta efteråt.
Övningen heter numera Kobjällersvinget och är en favorit!
Jag har försökt stretcha låren så mycket jag kan efter den brutala misshandeln på gymmet men jag har ändå en känsla av att det kommer göra ont imorgon.
Nu ska jag hoppa i duschen sen blir det nått avsnitt av Supernatural.
 
Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar